:-D

Forteen - Berdua Bersatu

Powered by mp3skull.com

Pembaca yang Disayangi =)

Sunday, April 10, 2011

eh eh,duduk mana ye???


Assalamualaikum semua!! =)
hari isnin datang lagi... wahhh kalau nak ikutkan, hari isnin hari yang malas buat aku... hari paling bahagia = hari jumaat... siapa setuju, angkat tangan!!!
kali ni nak cerita pasal kenduri kahwin... ngeheheh <--- gelak nakal
http://ibnumalek.blogspot.com/
alkisahnya, hari ahad lepas depan rumah aku buat kenduri kahwin anak dia yang bongsu... so, memang meriah gitu... malam2 ada orang menyanyi (dengan suara yang 'boleh tahan') sampai pukul 12.15 malam... TERIMA KASIH diucapkan pada jiran yang sangat memahami jiran depan rumah dia ni yang memang suka dengar lagu sampai tengah2 malam ni... =D


hari ahad tu, lepas je bersiap2... aku pun dengan rajinnya, pegilah kenduri depan rumah tu (datang sendiri ditemani sepupu)... bersalam-salaman dengan penyambut tetamu, terus aku melangkah ke tempat ambil nasi (ape lagi yang best kat kenduri kahwin, kalau bukan makan special, ye x?)
http://alicia-rnro.blogspot.com/2010/12/kenduri.html

Tengah2 aku makan, tetiba ada sorang mak cik ni tegur...
"makan ye nak," aku angguk je... tengah mengunyah ni =p
dengan muka berkerut dan penuh dengan tanda tanya, dia tanya aku lagi,
"anak ni datang dari mana?" nak tersembur aku dengar soalan dia yang agak comel ni... nak menangis pun ada gak... wuwuwuwuwuwu
"saya orang jauh, mak cik... tu yang mak cik nampak bumbung biru depan rumah ni, tu la rumah saya," ayat aku baik punya... sedih wooo orang tak kenal aku... =(
"oh... suaminya mana?" memang nak kena bambu mak cik ni!!! aku punyala muda dan ayu ni, dia kata aku dah kahwin??? hilang mood aku nak makan!!!
aku hanya menggelengkan kepala sambil buat muka sedih (weh, aku muda lagi)
"eh, ingatkan cikgu mohsin anak dia semua dah kahwin" tersentap aku sekali lagi T_T... nampak sangat la aku ni memang tak dikenali orang kampung... hukhukhuk aku biarkan soalan mak cik ni, aku balas hanya dengan senyuman....

misi lepas ni: nak pergi menyapu depan laman sepanjang hari, cabut rumput, bersihkan kebun, parit depan rumah, siram pokok bunga, dan kerja2 seangkatan dengannya...
sebab dikhuatiri kenduri kahwin aku nanti, ada yang tak tahu ayah aku ada lagi seorang anak dia yang belum kahwin ni... 
moral: rajin2kanlah diri anda meround kampung supaya dikenali... ngehehehe














4 comments:

Cek Mek Molek said...

ahahahaha..ksiannye unnie..tu la..asek dok lam umah jek..gi tunjuk sket muke tu kat lua..ngehehehe..klako nye..

dedey said...

cepatla kawen weh~~~~~~~~~~~~!!!!!!nak senang kawen ngn orang situ gak! sure HAVOC ngn orang kenal!

dunia nurul said...

cek mek molek: huhuhuhu saye seorang yang pemalu!!!

dedey: namo ah kawen sekampung... bf aku org KL... kekekekekekekeke tettttttttttttt

wani said...

ronda2 time rayer la...pastu mintak duit raya skali...hehe


Get your own Digital Clock

 
 

Diseñado por: Compartidísimo
Scrapping elementos: Deliciouscraps©