:-D

Forteen - Berdua Bersatu

Powered by mp3skull.com

Pembaca yang Disayangi =)

Tuesday, March 8, 2011

Si PG berbaju biru



Assalamualaikum semua....

tiada kaitan dengan cerita ni... kebetulan bf aku ni pakai baju biru... :-D

Kerana kau berbaju biru... <--- wah, ayat sangat unik... kerana dikau berbaju biru... wuwuwuwuwuw

Pagi tu, aku datang la workstation macam biasa... hahaha pukul 11 la mcm biasa, kan??? <--- shhh jangan bgtau supervisor aku, mekasih...
bangun2, dapat panggilan kak suhana... berita yang memang buat aku xleh nak sambung tido... T_T

kak suhana: atiqah, kat mana sekarang?
aku : kat bilik (suara serak sambil garu2 kepala) sebab ayat kak suhana macam sirius
kak suhana: ok, nanti sampai ctc, tolong prof carikan artikel sekian2...
aku: emm
kak suhana: dan esok, prof nak atiqah bentang proposal depan dia, dia nak dengar... (aku dapat dengar degupan jantung aku sendiri) WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA mak!!!!!!!!!! tolong... xmo present lg... proposal x siap! T_T
aku: ok (walaupun aku x rela)

datang je ctc, aku start cari paper yang prof nak, tp aku lebihkan cari paper utk siapkan proposal aku... ni memang menggali kubur sendiri kalau prof nak aku bentang esoknya... wuwuwuwuwuwu
dan petang tu, prof call workstation, panggil aku masuk office dia (aku dah start dah berdebar, sure cerita pasal suruh bentang esok)
pergi office dia dengan berwajah stress... (strategy)
dan berjaya memanipulasikan keadaan, aku x yah bentang proposal esoknya... YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEHAAAAAAA
TAPI:
aku kene cari journal untuk dia... hahahha, mana ada benda free kat dunia ni... ye x??? so, perlu la ada give and take... hehehee (baiklah prof, asalkan saya x yah la nak present esok, :-D)

petang tu, aku dengan ubi duk cari-cari printer yang boleh digunakan, nak print paper yang aku jumpa... nak print kat workstation sendiri, ink habis... T_T
sedang duk khusyuknya aku menggodek printer, ohoh....
terpana aku, nampak seseorang ber t-shirt biru dengan jeans... tak berkedip aku tengok... (sekali pandang rezeki, kan?? **wink**) HENSEMNYA
hati aku: ohoh, ada technician baru???
aku sangka pertemuan tu berakhir di situ...

petang berlabuh... aku duk mencari lagi paper untuk prof... (pelajar rajen) ngeh3
tengah2 duk print, tetiba:
suara: assalamualaikum...
(aku yang duk ghalit tengok skrin, jawab): waalaikumussalam, sambil toleh ke arah suara...
wooooooooooooooo alamak, encik technician td, masih memakai baju biru dan jeansnya... aku pandang x berkelip... (control ayu, sambil menikmati ciptaan ALLAH yang datang menuju ke tempat aku duduk) ubi sebelah aku pun pandang dia jugak... mulut aku, aku rasa mcm dah tenganga sikit... wuuuu kacaknya... kacaknya...kacaknya...
encik ber t-shirt biru: nak tanya, kat tingkat ni ada berapa orang?
aku dah mula pelik... apasal pualk nak tau ada berapa orang kat sini??? dia seluk poket belakang, (ambil walkey talkey) ----> aku masih dengan mulut ternganga, sambil terkebil-kebil mata... ubi kat sebelah, aku rasa dah beku...
aku: 1,2,3,4,5,6,7,8,9... aku mengira2... ha, sembilan...
encik ber t-shirt biru: 9 ye (sambil cakap kat walkey talkey dia)
aku: kot, 9...
encik ber t-shirt biru: ok, 9 ye... terima kasih

aku tengok ubi kat sebelah... ubi pun pandang aku x berkelip...
aku: ubi, dia pak guard (PG) la... ubi setuju dengan aku... (sambil ati aku agak kuciwa)


2 comments:

dedey said...

ahahhhaaaa.... aku akhirnya jumpa time balik sempat buar peace!!!

dedey said...

**buat


Get your own Digital Clock

 
 

Diseñado por: Compartidísimo
Scrapping elementos: Deliciouscraps©